dimarts, de maig 30, 2006

Oquè????????

Ja tenim aquí la cançó de l'estiu. És impossible no haver-la sentit, però també és impossible haver-la entès. Com a mínim jo no l'entenc. Només sé que diu Opá viazé un corrá i ja no entenc res més. Això sí: la melodia és tan enganxosa que se't posa al cap i no hi ha manera de treure-te-la, la qual cosa em preocupa. La cançó de l'estiu ha perdut molt. I no perquè tot el que hem deixat enrere sigui millor, que no, sinó que no es pot comparar l'Opá amb cançons tan mítiques com Aquí no hay playa, Bailando o Para no verte más que encara sonen sovint. Tot i que no entengui la cançó em sembla prou graciós i frikie el personatge que la canta: un tal Koala. I també em sembla admirable el que va fer l'altre dia en un programa de televisió. Va explicar que a ell el que li agrada és tocar i va agafar la guitarra per començar a interpretar reggae, blues, rock i rumba. Com a mínim, vaig pensar, hi entén alguna cosa de música ( més que els Milly Vanilly). Però a aquest home li passarà el que els va passar als Estopa amb La raja de tu falda. Acabarà avorrint la cançó després que aquest estiu la tocarà 700.000 vegades. Acabarà embogit i tancat en un d'aquests corrals que anuncia que vol fer. Però jo no sé si el fet de no entendre aquest paiu és perquè sóc català i com que aquí diuen que som tan diferents ens impossibilita entendre segons què. Fa quinze dies vaig estar a Màlaga per feina i a un noranta per cent dels taxistes amb els quals vaig parlar no els entenia de res. Resulta que quan parlem castellà no queda bé tenir acento catalán però tant bé queda tenir accent canari, andalús o madrileny. A Màlaga, com dic, només entenia algunes paraules de les que em deien: estatut, Cárod, nacionalista, souvenirs de las ramblas. Aquestes sí que les pronunciaven bé però els improperis que venien després ja no els entenia de res. O no els volia entendre. La percepció del que creuen que som amb el que som de veritat és tan diferent que algú hauria de fer alguna cosa. No pot ser que segueixin pensant a molts llocs d'Espanya que aquí som tan dolents i que ho fem tot per putejar. No pot ser, per molt que l'Opá se'ns enganxi a tots per igual...

1 Comments:

At 8:34 p. m., Anonymous Anònim said...

Opa Opa Opa...... nanarianonaaa

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home

Estadisticas y contadores web gratis
Manuales Oposiciones